maanantai 20. kesäkuuta 2011

20/6/2011: Noutoja, osa 3: treeneissä ja omia harjoituksia

Minä olen vieläkin ihan melleissäni siitä, että meidän tuli lähdettyä Lemmyn kanssa niille Spanielikerhon järjestämille noutoharjoituksille!

Viime keskiviikko näytti tosi sateiselta, mutta onneksi mentiin kuitenkin paikalle. Osanottajia ei ollut kuin yksi pariskunta meidän lisäksi, mutta sitten saatiinkin reilu tunti treenailtua oikein kunnolla.

Aloiteltiin ihan perusteista, eli minä innostin Lemmyä kantamaan damia ympäri kenttää. Täytyy myöntää, että tämä pelkkä kanniskelu on Lemmylle vähän tylsää!!! Emäntä saa käyttää kaikki voimavaransa innostamiseen ja sittenkin dami tahtoo jäädä varjoonsa kaikkien muiden ihanien hajujen houkuttelemina.

Onneksi meitä olikin nyt niin vähän, päästiin harjoittelemaan kunnolla luoksetuloja. Tämä vähän helpotti emännän ikävää tokoiluun ♥ Istutin Lemmyn taas tuttuun tapaan ja jätin odottamaan, kävelin 10 metriä ja kutsuin luokse. En tiedä mistä poika on nyt oppinut, että sivulle tuloon nykyään liittyy suuri lenkki, joka tehdään emännän takana ja vasta sitten tullaan sivulle ja istahdetaan nojailemaan? Tämän lenkin aikana emännän usko jo alkaa useimmiten horjua ja tulen toistaneeksi tuon sivulle-komennon ihan turhankin takia.
Toisen pariskunnan mies lähti metsään harjoittelemaan hakuja koiransa kanssa ja pari kertaa Lemmyn keskittyminen ei sitten enää pitänytkään, vaan koiran piti käydä hakemassa metsästä vauhtia ennen kuin tuli luokseni - olin aika epätoivoinen. Muut lohduttivat, että koirahan kuitenkin tuli luokse vaikka tekikin parin minuutin lenkin ensin metsässä... hehee... Tuleehan se kun emäntä karjuu naama punaisena ja sitten pitäisi kehua iloisesti - ei nyt ihan onnistunut...

Lopuksi ihailimme vain toisen koiran hakutyöskentelyä - Lemmy itki vieressä innoissaan MÄÄKIN HALUUN!!!

Olen jostakin lukenut, että koiratkin oppivat katsomalla lajitovereitaan. Nyt minäkin kyllä alan siihen hiukan uskoa: niin hienosti Lemmy on nämä noudot hokannut. Olen tehnyt viikolla ja nyt viikonloppuna Lemmyn kanssa noutoharjoituksia metsälenkkien välissä. On se ihanaa kun löydettiin joku "leikki" mistä Lemmy todella tykkää! Kuvasin meidän noutoja vähän videollekin ja huomasin, että vaikka emäntä käyttää nouto-käskynä välillä ihan muitakin käskyjä, niin Lemmylle käy kaikki: poika ampaisee metsään innoissaan. Nyt olen välillä vaikeuttanut noutoja sen verran, että Lemmy ei nää suoraan mihinkä damin piilotan... pikkuisin, pikkuisin askelin etenemme!

Eilen kävin ostamassa meille ensimmäisen OIKEAN kelluvan damin. Vielä emme ole ehtineet sitä kokeilla, mutta viimeistään sitten taas keskiviikkona treeneissä.

Ai niin, nyt sain vähän kuvamateriaalia Lemmyn kaivuuharrastuksesta - kiinni jäi!!!

Emäntä kuvailee, sen huomiota perro-poika tässä kalastelee...

... isäntäkin tuli takapihalle...

... mutta ei se mua nää...

... ja vaikka näkeekin, minä vaihdan puolta ja jatkan kaivuu työtä...

... nyt se mua komentaa...

... piiloon rynnätä mä saan...

... vaikka oikeasti en mitään tehnytkään...

Noutamisiin ja kaivamisiin!

Ei kommentteja: